העולם רץ,
אז עצרתי לכתוב עליו.

אנד אמבד EMBED מילה של מעצבת // בלוג עיצוב שהוא לא בלוג עיצוב טכני // בין עיצוב לאנשים

אני תמיד אומרת שהבלוג שלי נמצא על התפר שבין עיצוב לאנשים.
החיבורים העדינים, בין עיצוב- לפסיכולוגיה- לשיווק- לכלכלה התנהגותית- ליומיום העמוס, איך המוח שלנו עובד? מאיפה אנחנו מקבלים החלטות ואיך אפשר להזיז מחשבות?

אם קריאטיביות, שגרה וקריירה מעניינים אותך,
הכנתי בשבילך חומר טוב (:

ואם בא לך להיות קרוב יותר עם מנוי בחינם,
אז אני משדרגת כאן, ממש כאן! >>

עקביות, חוקיות, שפה חדשה.

למה לכל עסק, מותג או מעצב לייצר שפה מותגית משלו? עד עכשיו חשבתי שטריוויאלי מדי לדבר על שפה בפוסט. לא ברור שהקטע מבדיל אותנו מאחרים באופן ששמלת כלה מבדילה אותה מהאורחות שלה? או ש(אם כבר אנחנו באירוע) יזכרו אותנו בצורה הכי מוקפדת שלנו? אז נראה לי שברור,

+ לפוסט החדש ביותר +
שיתוף תוך כדי עבודה / עיצוב תוך כדי שיתוף / שיתוף תהליך עיצובי / רפלקציה עצמית / האם קהל משפיע // היי, אמבד אורפז ימין, 2022

מניעים לא טהורים.

בחודשיים האחרונים אני עובדת און אנד אוף + במרץ (אוקסימורון שקורה במציאות, טראסט מי) על לוח שנה 2022-2023. השנה, לראשונה, שיתפתי חתיכה ממש

+ להמשיך +
לחשוב כמו מותג על עצמך, האם כולנו מותגים, הפחד לצאת מהדלת, לדבר על עצמך, שיווק עצמי, מיתוג עצמי // זמניוּת, אמבד אורפז ימין, 2022

הפחד לצאת מהדלת.

יוצא לי להתעסק לא מעט במותגים. מה גורם להם לקרות, ומה גורם לאנשים להתחבר אליהם או לסלוד מהם (אם אנחנו קהל היעד של

+ להמשיך +
הבטחה מותגית מול מיתוג טוב מדי - מה זה ואיך לא ליפול לשם // קליגרפיה וצילום עצמי // רכיבים פנימיים, אמבד אורפז ימין, 2022

על מיתוג טוב מדי.

האם יש מיתוג שהוא ״טוב מדי״? טוב יותר מהמציאות? פוסט סיפור! בימים שבהם הייתי שכירה ולא בחרתי את הלקוחות בעצמי, הלקוח שהכי לא

+ להמשיך +
רפרנסים ושאר עיבודי/ איבודי מציאות, ליצור מאפס, לחפש את התשובות לבד // ווצאפ, אמבד אורפז ימין, 2022

להפעיל את הצד היוצר.

בפוסט היום אספר לכם על דיאטה שכוללת פחמימות. ז״א, היא דיאטה מכל מה שבעיניי אנשים טועים לקרוא לו השראה (״ראיתי רפרנס ועשיתי משהו

+ להמשיך +
רפרנסים ושאר עיבודי/ איבודי מציאות, ליצור מאפס, לחפש את התשובות לבד // אבני דרך, אמבד אורפז ימין, 2022

מתי הפסקנו לחדש?

התגברות הצורך ברפרנסים, ואולי אפילו החינוך של מעצבים חדשים אליו, נוצר מכך שיכולת הדור לדמיין מעצמו הולכת ופוחתת. כשלא מעט אנשים טוענים ש״אם

+ להמשיך +
לא לפחד לדבר על כסף // להיות אסרטיבי או אסרטיבית בעבודה שלנו כמעצבים // מינימום, אמבד אורפז ימין, 2022

בלי לצאת הביצ׳.

להיות כמו שמתאים לי, לעבוד כמו שנוח בשבילי, לומר מה שחשבתי על כסף, או בכלל לבקש משהו בלי להרגיש ביצ׳/ תקיפה/ חזקה מדי/

+ להמשיך +
המרדף אחרי שקט, למצוא שקט ביומיום, לנטרל את הרעש מהעבודה // סאונד, אמבד אורפז ימין, 2020

המרדף אחרי שקט.

באיזור גיל 17 הייתה לי מצלמה ענקית על הכתף, הלכתי מבית החולים לתחנה המרכזית אחרי יום צילומים ארוך לסרט הגמר שלי. בזמן שאני

+ להמשיך +
מוטיבציה המראות ונחיתות // ריסטארט, אמבד אורפז ימין, 2020

המראות ונחיתות.

חמקמק לדבר על מוטיבציה, כי מי אוהב לעצור ולחשוב עליה? אבל אולי זה בדיוק הפאנץ׳. צריך לדאוג לה כדי שהיא תחיה, כמו שצריך

+ להמשיך +
חינוך שוק // שעת תה, אמבד אורפז ימין, 2020

שיעור חינוך.

אחד הנושאים שחיכו בצד כדי להיכתב כאן מדבר על חינוך שוק, אבל במובן של הרס שוק. כן, מה ששמעתם: איך אנחנו יכולים להרוס

+ להמשיך +
בשם ה-MVP // קרן שמש, אמבד אורפז ימין, 2018

מהות בעטיפות פלסטיק.

כמה אנחנו חיים בעולם בינוני? ממנטורים עסקיים ועד שיחות סלון עם דודים שלכם, אנשים מדברים על ה״ג׳אסט דו איט״. מה בינוני בזה? נייקי אמנם

+ להמשיך +
עולם התוכן שלי, איזה תוכן אני צורכת, תוכן מומלץ // צמיחה, אמבד אורפז ימין, 2019

עולמות התוכן שלי.

תוכן, תוכן ותוכן. כלכך הרבה פעמים שמעתי את השאלה ״איזה פודקאסטים את שומעת?״ או ״אילו ספרים את קוראת?״ או ״תמליצי לי על בלוג״

+ להמשיך +
ניהול זמן זה אחלה, אבל מה עם תיבות מייל עמוסות? // מחזיק מפתחות על זמני, צילום עצמי, אמבד אורפז ימין

המייל שלי ואני.

ניהול זמן זה אחלה, אבל מה עושים עם תיבות מייל עמוסות? איך מגיעים לכל המידע הזה שלא רצינו לפספס? מי שביקר כבר באמבד יודע

+ להמשיך +
איך סטודנטים לעיצוב חושבים? מה למדתי ממשובים? אורפז ימין אמבד

על משובים והסקת מסקנות.

לרגל סיום אחד הקורסים האקדמים שלי, ״כתיבה סגנון ומיקרוקופי״, העברתי משובי סיום. למה? זו הזדמנות מדהימה לעצירה והסקת מסקנות. חשוב לי לעשות את

+ להמשיך +
סופרים לייקים? מה הקטע של אימפקט // כמו שהיינו פעם, אמבד אורפז ימין, 2018

על אימפקט וחברים.

כאנשים, כבעלי מותגים, כעובדים בתעשייה ובטח כיוצרי תוכן, תמיד נמצא מרדף ה״כמה חשיפה הייתה לזה?״, ״כמה הקלקות היו?״, ״מה עבד יותר?״, ״כמה אנשים

+ להמשיך +
הצלחה זה עניין של מזל? מה זו הצלחה // מזל אקספרס, אמבד אורפז ימין, 2018

שיהיה לנו בהצלחה.

בזמן האחרון יוצא לי לחשוב הרבה על המינוח הצלחה. מה נחשב מוצלח? מי נחשב מוצלח? מה זה אומר שהצלחנו? אני מניחה שהמושג הזה

+ להמשיך +
איך לשכנע את הלקוח ומה הערך של קשרים שיצרת פאסיבית? // תסמונת שטוקהולם, אורפז ימין, אמבד

אני לא משכנעת. למה?

יש קטע חמוד כזה בארץ, שגם אנשים שצריכים משהו, מחפשים את השכנוע מהצד השני, סוג של פינגפונג מקובל. זה גורם לשאלה שבאה והולכת

+ להמשיך +
איך להיפטר מהרגלים מעכבים? איך להגיע ליעד? אמבד אורפז ימין // המפץ הגדול, הודיה טולידאנו, 2016

הרגלים מעכבים.

יש קטע בלתי פתור בשאלה ״מי שאנחנו זה מה שנולדנו, או מה שאספנו בדרך?״ רוב הזמן ברור שהתשובה היא איפשהו באמצע. יש דברים

+ להמשיך +
הקרב על המדיה, המדיום הוא המסר, אמבד אורפז ימין // מולקולה, הודיה טולידאנו, 2017

הקרב על המדיה.

מה לא קרה כאן בעשור האחרון? אפילו רק בשנים הבודדות האחרונות? מהפכים והתגלגלויות, כל מדיום נלחם על מקומו ועל הרלוונטיות שלו, כל מפרסם

+ להמשיך +
חוזרים ללימודים בגרסאת אמבד אורפז ימין מכללה

פעם שניה גלידה!

השבוע זה קורה, חוזרים ללימודים. רק שעכשיו זה מהצד השני: אני מרצה. סוג של קטע לכתוב את זה כי אני ב״הדחקה״ אולי מאז

+ להמשיך +
האדם הממהר לאנשהו // לאן מכאן, הודיה טולידאנו, 2013

האדם הממהר, לאנשהו.

תקופת החגים האחרונה הביאה אותי לחשוב, כמעצבת עצמאית, כאשת שיווק, וכאדם. לאן אנשים רצים? או אם נדייק, האם אנשים יודעים לאיפה הם רצים?

+ להמשיך +
תמיד אמרו לנו להתרחק ממתחרים // ביי דה בוק, הודיה טולידאנו, 2015

על תחרות ושפע.

זה לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, המציאות מכריחה אותנו לעבוד בתחרות כדי להצליח להתפרנס מעיצוב. ככה זה שוק רווי. המון מהמעצבים

+ להמשיך +
ללכת ללמוד? - להתחיל מתשוקה ומחשבה אמיתית

על לימודים ותכלס.

פעם הייתי מדברת המון על ״לאן העולם הולך״ ומה דעותיי על אקדמיה ולימודים, הייתי מספרת איך ניירות איבדו ערך ואיך אנחנו מאבדים זהות בשביל שם

+ להמשיך +
הגשמה עצמית למעצבים - הפידבק הטוב ביותר

על ידיים ופידבק.

זה היה חודש כזה, לא מפוקס, מאד מבולבל, ומאד ממוקד מטרה. אחות מהנפש חוגגת יומולדת 30. זה התחיל בללקט כל דבר שקשור באהבה עצמית.

+ להמשיך +

על תיאוריות ומציאות.

יש פער משמעותי בין העולם שלמדנו עליו, לבין העולם המתפתח שאנחנו חיים בו. יש הבדל רציני בין מה שהורגל להיות רצוי וצפוי, לבין המדמם והמתחדש. כמו

+ להמשיך +
לעבוד בחינם? - מה מטרת העל שלך? / החיים שאחריי, אמבד, 2010

על חינם ואגואיזם.

אין מעצב שלא עשה עבודה בחינם במהלך חייו. לפני שאתם מנופפים בידיים לצד צעקות ״אבל היי אני מעולם לא עשיתי!״ תענו לי רגע מתי

+ להמשיך +

על רגשות ומקצועיות.

יצא לכם למתג את עצמכם או אדם קרוב? אתם מסתובבים בקבוצות עיצוב שמדברות המון על האם לשחרר את הלקוח ואיך? נכנסתם לפרוייקט שהתחברתם

+ להמשיך +

על אמונה ומספרים.

בזמן האחרון יוצא לי לדבר עם אנשי עסקים, והמון. אני לא מתכוונת לשיחות שהם ביחסי לקוח-ספק, אלא לשיחות חולין של שבת בצהריים או כל

+ להמשיך +

על זהות ולחץ.

92% ממודעות ״דרושים מעצבים״ יכילו את הסעיף ״עבודה תחת לחץ״ (בכל סוגי הניסוחים, מהמיושן ביותר ועד המגניב ביותר, בין אם זה כתוב חמוד

+ להמשיך +

על אריזות וערך.

בצעירותי (פי יא קשישה!) עבדתי בחנות מתנות ששילבה הדפסות על מוצרים. היה לי שם זמן, יכולתי לחקור תיאוריות פסיכולוגיות שעלו בי על אנשים

+ להמשיך +

על פחד וניתוב.

אחד הדברים הראשונים שאני אומרת למעצבים חדשים קשור בפחד, ואיך לעבוד מתוך פחד. לעבוד מתוך פחד- כמו ״לא לפחד״. לשאול, לחשוב אחרת, לזרוק

+ להמשיך +

על לידה וכישרון.

ילדתי כבר כמה וכמה פעמים בחיי. לא תינוק. לא בקטע פלצני, יש פרוייקטים שלגמרי מרגישים כמו הלידה שלך, יש מותגים שלגמרי מרגישים כמו

+ להמשיך +

על כתיבה ועולמות אחרים.

אני כותבת שנים. זה התחיל בתחילת התיכון במחברות שיועדו לקשקושים ופואמס, המשיך לאתרים שהקמתי והחרבתי, להיותי ילדת-פורומים, לישראבלוג מאז 2007… אף פעם לא

+ להמשיך +

להיות שם. להיות אקסטרה.

אם תסתכלו מסביבכם תגלו שרוב האנשים הם בסדר. הם נותנים עבודה בסדר, נותנים שירות בסדר, סה״כ… רגילים? תחתם נמצאים אנשי ה״כמעט בסדר״/ ה״לא בסדר״ (הכרתם

+ להמשיך +

על סביבת עבודה ושעון.

בכל ימי השגרה שחוויתי העסיקו אותי שתי חידות לא פתורות, שני נושאים מורכבים ומפוזרים: האחד הוא הזיכרון (או מצידו השני, השכחה) והשני הוא הזמן. הם

+ להמשיך +

על מיצוב ומומנט.

כבר שנים שנהגו לומר סביבנו ״אין שני לרושם ראשוני״, כמו כל קלישאה טובה, גם לזו יש ביסוס. יוצא לי לא פעם לשמוע לקוחות שמגיעים אליי

+ להמשיך +

על הישגיות ונאמנות.

לחיות חיים של מעצב זה להתעורר כל בוקר (או לתזמן שעון ל3 בלילה) ולרדוף אחרי מוזה; לחפש את אמאמא של המוזה ולתפוס אותה ולו לחצי שנייה.

+ להמשיך +
אנד אמבד EMBED מילה של מעצבת // בלוג עיצוב שהוא לא בלוג עיצוב טכני // בין עיצוב לאנשים

העולם רץ,
אז עצרתי לכתוב עליו.

אני תמיד אומרת שהבלוג שלי נמצא על התפר שבין עיצוב לאנשים. החיבורים העדינים, בין עיצוב- לפסיכולוגיה- לשיווק- לכלכלה התנהגותית- ליומיום העמוס.

איך המוח שלנו עובד? מאיפה אנחנו מקבלים החלטות ואיך אפשר להזיז מחשבות?

אם קריאטיביות, שגרה וקריירה מעניינים אותך,
הכנתי בשבילך חומר טוב (:

שפה מתפתחת בעקביות וחוקיות, ממה מותגים עשויים, זיהוי, ארץ חדשה // הכפלת נפח, אמבד אורפז ימין, 2022

עקביות, חוקיות, שפה חדשה.

למה לכל עסק, מותג או מעצב לייצר שפה מותגית משלו? עד עכשיו חשבתי שטריוויאלי מדי לדבר על שפה בפוסט. לא ברור שהקטע מבדיל אותנו מאחרים באופן ששמלת כלה מבדילה אותה מהאורחות שלה? או ש(אם כבר אנחנו באירוע) יזכרו

+ לפוסט החדש +
שיתוף תוך כדי עבודה / עיצוב תוך כדי שיתוף / שיתוף תהליך עיצובי / רפלקציה עצמית / האם קהל משפיע // היי, אמבד אורפז ימין, 2022

מניעים לא טהורים.

בחודשיים האחרונים אני עובדת און אנד אוף + במרץ (אוקסימורון שקורה במציאות, טראסט מי) על

+++
רפרנסים ושאר עיבודי/ איבודי מציאות, ליצור מאפס, לחפש את התשובות לבד // אבני דרך, אמבד אורפז ימין, 2022

מתי הפסקנו לחדש?

התגברות הצורך ברפרנסים, ואולי אפילו החינוך של מעצבים חדשים אליו, נוצר מכך שיכולת הדור לדמיין

+++
המרדף אחרי שקט, למצוא שקט ביומיום, לנטרל את הרעש מהעבודה // סאונד, אמבד אורפז ימין, 2020

המרדף אחרי שקט.

באיזור גיל 17 הייתה לי מצלמה ענקית על הכתף, הלכתי מבית החולים לתחנה המרכזית אחרי

+++
מוטיבציה המראות ונחיתות // ריסטארט, אמבד אורפז ימין, 2020

המראות ונחיתות.

חמקמק לדבר על מוטיבציה, כי מי אוהב לעצור ולחשוב עליה? אבל אולי זה בדיוק הפאנץ׳.

+++
חינוך שוק // שעת תה, אמבד אורפז ימין, 2020

שיעור חינוך.

אחד הנושאים שחיכו בצד כדי להיכתב כאן מדבר על חינוך שוק, אבל במובן של הרס

+++
ניהול זמן זה אחלה, אבל מה עם תיבות מייל עמוסות? // מחזיק מפתחות על זמני, צילום עצמי, אמבד אורפז ימין

המייל שלי ואני.

ניהול זמן זה אחלה, אבל מה עושים עם תיבות מייל עמוסות? איך מגיעים לכל המידע הזה

+++
סופרים לייקים? מה הקטע של אימפקט // כמו שהיינו פעם, אמבד אורפז ימין, 2018

על אימפקט וחברים.

כאנשים, כבעלי מותגים, כעובדים בתעשייה ובטח כיוצרי תוכן, תמיד נמצא מרדף ה״כמה חשיפה הייתה לזה?״,

+++
הקרב על המדיה, המדיום הוא המסר, אמבד אורפז ימין // מולקולה, הודיה טולידאנו, 2017

הקרב על המדיה.

מה לא קרה כאן בעשור האחרון? אפילו רק בשנים הבודדות האחרונות? מהפכים והתגלגלויות, כל מדיום

+++
תמיד אמרו לנו להתרחק ממתחרים // ביי דה בוק, הודיה טולידאנו, 2015

על תחרות ושפע.

זה לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, המציאות מכריחה אותנו לעבוד בתחרות כדי להצליח

+++
לעבוד בחינם? - מה מטרת העל שלך? / החיים שאחריי, אמבד, 2010

על חינם ואגואיזם.

אין מעצב שלא עשה עבודה בחינם במהלך חייו. לפני שאתם מנופפים בידיים לצד צעקות ״אבל היי

+++

על זהות ולחץ.

92% ממודעות ״דרושים מעצבים״ יכילו את הסעיף ״עבודה תחת לחץ״ (בכל סוגי הניסוחים, מהמיושן ביותר

+++

על אריזות וערך.

בצעירותי (פי יא קשישה!) עבדתי בחנות מתנות ששילבה הדפסות על מוצרים. היה לי שם זמן,

+++

על פחד וניתוב.

אחד הדברים הראשונים שאני אומרת למעצבים חדשים קשור בפחד, ואיך לעבוד מתוך פחד. לעבוד מתוך

+++

על לידה וכישרון.

ילדתי כבר כמה וכמה פעמים בחיי. לא תינוק. לא בקטע פלצני, יש פרוייקטים שלגמרי מרגישים

+++

אפיינתי, כתבתי, עיצבתי ובניתי ב10 אצבעות פלוס קפה חזק
אהבת? דבש ומטוגנים 3> רק לזכור, לא חוקי להעתיק תוכן כתוב או גרפי בלי אישור זכויות יוצרים

אפיינתי, כתבתי, עיצבתי ובניתי ב10 אצבעות פלוס קפה חזק
אהבת? דבש ומטוגנים 3> רק לזכור, לא חוקי להעתיק
תוכן כתוב או גרפי בלי אישור זכויות יוצרים