על טעם אישי ודברים שעובדים.

הרבה אנשים שיעבדו איתכם יביעו את דעתם האישית, למעשה, רובם יביעו.

גם מקולגות וגם מלקוחות זה לגיטימי לגמרי, אפילו מועיל ומלמד, פותח דלתות יש שיאמרו. אבל לא על דעה אישית אני באה לדבר, אלא על בחירות שנעשות לפי טעם.

מתי זה הופך למינוס?

כשמדובר בטעם אישי, וכשמדובר במעצב שלוקח טעם אישי כשיקול קריטי ומנחה. למה? כי הא-ב שלנו כמעצבים זה להעביר את הרגש/ הסיטואציה/ הדיאנאיי/ הסיפור של המוצר/העסק.

ברגע שהובלנו את התווית הקו בהנחייה של טעם; משהו שבא מחוץ לסיפור, שמבלבל את הסיפור, מטשטש אותו, ו/או בא על חשבונו, פיספסנו את היעד ואת ההצדקה שלנו כמעצבים- שהרי אין עניין לעשות ״ועדות קישוט״ ללא ערך מוסף.

קל לשכוח להתעסק בזה // רוטינה, צילום עצמי, 2012

זה מביא אותי לדבר על השיקולים הפרקטיים שצריך לקחת כשמתעסקים בחומר פרסומי, מעבר לא-ב בנוגע לתחושתיות שהזכרתי קודם.

אלו בעצם 2 עניינים עיקריים שלא דואגים לדבר עליהם מספיק בבתי ספר לעיצוב (היה רלוונטי לפני שנים בתקופתי, ואני רואה את זה גם על בוגרים טריים כיום);

1- הצעת מכר חזקה:

קל לשכוח להתעסק בזה, אבל זה חייב להיות במודע ובבסיס. הרבה מאיתנו נשבים בבחירות טעם, מבליטים את הויז׳ואל, מתעסקים בקריאייטיב סטופר… ועל הדרך משרבבים את המסר הפרסומי.

אסור לשכוח שהעיקר בחומר פרסומי-מכירתי הוא הצעת המכר, אסור שהיא תעלם מעיני הצופה. הצעת המכר חייבת להיות חזקה ואטרקטיבית, בסופו של יום לשמה התכנסנו! אם יהיה רק קריאייטיב מגניב ודיזיין מקסים וכולם יעצרו לשניות ויחייכו, ויספרו על זה לחברים שלהם, וגם אם זה יהיה ויראלי…

זה חייב להיתרגם לאנשים שיגיעו לעסק עם עניין במכירה, אם זה להגיע בהשארת פרטים ואם זה להגיע לאיוונט. אחרת? היה נחמד ונעים אבל איפה התמורה לכסף?

מה מפריע לך להתקדם? ייעוץ מקצועי למעצבים, אמבד

2- הנעה לפעולה:

הליווי הקטן בצמוד להצעה החזקה. כולנו יודעים לדבר על קהלי יעד וקהלי מטרה, אבל מוכרחים לזכור להניע את האנשים, משפט קטן שיעשה את ההבדל, מילה, ואפילו כפתור הם המניע הפסיכולוגי שלנו כאנשים, לממש את ההצעה (או לפחות להתעניין בה מקרוב).

היום, יותר מתמיד, אנחנו בעולם שבו אנשים שונאים לזוז, או אפילו להקשיב ולהתעניין, הכל חייב להיות חד. רוצה שאני אזוז? תזיז אותי.

מעבר לחשיבותה של הימצאות ההנעה לפעולה, למשל בקלאסיים ״סרקו את הקוד״/ ״הקליקו למידע נוסף״/ ״חייגו עכשיו״, חשוב לדבר את הקהל שלנו כאן. משמע שאם מדובר בעמוד נחיתה לנוער בנות 12+, חשובה לי פנייה ישירה וחדה (שכבת גיל שמדברת בגובה העיניים וללא רשמיות) שתקרא לכל אחת כזו לזוז- לכן לא אכתוב בכפתור ״לפרטים הקליקו כאן״ (פנייה מגבוה, מנוסחת ברבים) וכן אחשוב על ״לחצי עליי״/ ״בואי לפגוש אותי״/ ״תני לי לעדכן אותך״.

חובה לחשוב בראש של מקבל המסר:

גם בערך המוסף שיוצא מהעיצוב ומעביר את הוויב של המותג, גם בהנגשת התוכן והצעת המכר ואפילו במשפט ההנעה לפעולה.

כל שיקול כזה שנצלח הוא חלקיק פסיכולוגי שידלוור את המסר בשניות בודדות! אם תשאלו אותי זהו ההבדל בין בסדר למעולה 🙂


רוצה לקבל ייעוץ מקצועי למעצבים?
אני מחכה לך פה (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *