על תיאוריות ומציאות.

יש פער משמעותי בין העולם שלמדנו עליו, לבין העולם המתפתח שאנחנו חיים בו. יש הבדל רציני בין מה שהורגל להיות רצוי וצפוי, לבין המדמם והמתחדש.

כמו לומר ש״האדם מתכנן תוכניות ו…״ אתם יודעים את ההמשך.
חלקנו בכלל קוראים לו מרפי.

זה לא מרפי, זו המציאות. אי אפשר לסמוך רק על מסקנות וסטטיסטיקות שמישהו מצא לפני כמה שנים, או ללמוד פעם אחת וללכת עם זה לנצח.

זה הרי לא עובד בשום תחום בחיים, אנחנו משתנים מבלי לשים לב וברור שהעולם סביבנו משתנה גם הוא. בכלל… חשבתם מה מהאמירות עובד רק בתיאוריה ומה שייך גם למציאות? מה בעל ערך ומה גימיק שעטוף בצלופן?

מה מפריע לך להתקדם? ייעוץ מקצועי למעצבים, אמבד

טוב טוב הסתבכת ממש.

על מה את מקשקשת? אני מספר לך שהרגע למדתי על N, יש חוקים מאד ברורים איך לעשות O ואת חייבת לשמוע! ממ…לא.

יש דברים שיפה לשמוע והם לא תמיד פרקטיים. כולנו חוטאים בתיאוריות ובהקשבה עיוורת למשהו שעבד מהמם אצל השכן עם הדשא הירוק, אממה, אנחנו גרים בעולם שמשתנה מיום ליום.

עולם שהתרגל לכלכך הרבה שפע וחזרתיות על המוכר והמובן, שאם לא ״נשבור את החוקים״ (יו יו! דרמה!) פשוט לא נביא משמעות לשום דבר.

עצות פרקטיות לעיצוב / שקרים שSEO מספרים למעצבים / מהו עיצוב נכון - עצות פרקטיות ושקרים למעצבים / בעיניי, אמבד, 2010
בדיוק כמו שראינו אצל השכן // בעיניי, צילום עצמי, 2010

בלי שום משמעות אמנם נביא את האנשים אל החנות, אבל לא בטוח שהם יחזרו. אולי נביא את הקליקים, אבל לא בטוח שנביא משתמשים פעילים. יהיה טראפיק ללא ריטנשן. לא כדאי לשחזר את הצעדים שעשו לפנינו רק כי ״ככה עושים״.

השאלה ״איך״ היא עבודה יומיומית, היא מחקר יומיומי, היא דורשת תמיד להתעדכן, לבדוק ולשנות. מבאס מה? הטכנולוגיה פשוט מצליחה להתקדם לפני כל מוסד לימוד. שינויים קורים מהר יותר כשאין פרוצדורות.

אז תיאוריה?

אם הייתם חלק מלימוד פורמלי כלשהו (תוכנית שנקבעה טרם הרשמתכם נקרא לזה) תבינו כמה שזה נכון; המון תיאוריות שעוד לומדים על שיווק כבר לא רלוונטיות, הרבה שיטות מכירים בשטח ובכלל לא מהימים ההם, הרים של קורסים הולכים לפח בלי שלמדנו מהם פרקטיקה.

אני לא נגד לימוד פורמלי, להפך (הישארו עימנו!), אבל חשוב שנזכור שכדי להבין משהו צריך לחיות אותו. כשאתה נותן לי הרגשה שאתה חי את זה, שאתה מבפנים, זה שווה יותר מכל שיטה ודרך.

איך מחליטים מה לעשות? לוקחים בערבון מוגבל כל דבר ששמענו ושנשמע, ולא סומכים אפילו על מה שכבר למדנו לבד. פשוט מוכרחים להמשיך לחקור, לבדוק, לעשות טסטים חדשים.

לטעום את האוויר של היום החדש.

אמבד - מגיע לך מנוי חינם

באים לשבור כמה מיתוסים?

1- עד היום כתבתי על ״נכון״, צריך גם יפה: אתם מעצבים, בבייסיק שלכם אתם בכלל נוטים לצד ״היפה״. משהו בעידן החדש מחנך אותנו להיות גרופיז של הצד הנכון, האינטיליגנטי, היודע.

זה לא חייב להיות כה דיכוטומי, נסו גם יחד. לעיתים אפילו כדאי להטות את הכף קצת ל״יפה״, לשבור את האיזון דווקא כי לאסתטיקה יש ערך אצל כל אדם. גם אנשים שקוראים לעצמם חסרי טעם נמשכים לקסם הזה, ואסייג שיש מקרים שבהם שווה להרפות מעט מ״נכון ועובד״ שכולנו הכרנו.

2- אי אפשר הכל יחד: אנשים שהרגע יצאו מseo יודעים את כל הטכניקות, להוטים יש לומר. מ״שים לי כפתור חזור מתחת לתפריט״ דרך ״פזר פירורי לחם״ ועד ״צריך שיהיה רשום ברוכים הבאים לאתר״. זה טוב ויפה (פחות יפה, יותר מוגזם ועמוס), זה יקדם אתכם אורגנית (יכול להיות, תלוי בגודל השוק), לא מתווכחת.

מבחן התוצאה הוא אם כל זה עובד: אם אחרי הקליק יבוא ערך, או אם תצליחו לרגש למרות התכסיסים השחוקים האלו. האם הנוחות שאתם באים בשמה באמת נוחה? האם ה״שלום עולמי״ הזה עוד קיים בדור הסנאפצ׳ט והפאסטפוד?

3- תשקר לי, אבל שלא אדע: זה משפט שבוודאות אני אומרת לכל מעצב חדש.

אם אתה רוצה ״להוליך את העין״ לאיזור מסויים, תן לי את זה סמוי, תעבוד עליי כמו בפרק של נמרוד הראל- שים משהו ברקע שמכוון לשם, תן משולש פיצפון שיוצא מהפלאח ההוא, תהיה חכם.

״אבל לימדו אותי שהדמות בויז׳ואל חייבת לפנות ללידים!״ והגיוני שהיא מפנה גב לכותרת שלך? לטקסטים שלך? היית עושה את זה בפרינט עם טופס מילוי?!

אסור להיות פוּשר (דוחף) מדי, אם זה לא עובד עם דיילות בסופרפארם, זה לא יעבוד גם כאן. אנשים חכמים יותר מזה, הם יקנו בלי שתדחף אותם לקופה- זאת אומרת, אם תדחף לשם תוכל גם לאבד אותם.

חוקים זה מעולה.

אל תוותרו על לדעת אותם, לשמוע עליהם, זה חשוב גם כדי להיות מסוגלים לשבור אותם מימין או משמאל.

סמכו על זה שכולנו אוהבים הפתעות, אולי זה משהו שבא איתנו מילדות או טבע האדם שאוהב להתחדש. בעצם זה זמן טוב להמציא את הגלגל.


רוצה לקבל ייעוץ מקצועי למעצבים?
לפרוץ קדימה בעולם העיצוב?
לחזק את האני שלך?

מחכה לך כאן (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *