על שירות לקוחות ומייד נחזור אליך.

כולנו נותני שירות. כוווולנו. אפילו… מתכנת אינהאוס, מה לו ולשירות? הו. הוא מתקשר עם מישהו? זה בהחלט נחשב השירות שהוא מביא. אם נסתכל נקי- כל תקשורת היא סוגשל שירות. שירות טוב, שירות רע, זה כבר תלוי בנו.

היום אני בבנק, אני רואה מקרוב מה זה לשים פס ולא לתת שירות הגיוני; מאד פשוט להביא את הלקוחות שלך למצב של עצבים, זה מתחיל בתור לא מסודר ומסתיים אצל מנהל הסניף.

לא כולם דוברי השפה, לא כולם בעלי תחת לשבת שעתיים עגולות, בטח לא בשביל פעולה של חמש דקות שהאתר יכל לבצע לולא נתקע.

גם אני, גם אני!

מכירים את הבוס הזה שלא נמצא בעסק שלו ולא יודע מה קורה שם בפנים? מכירים את העובדים שלו שמתחילים לעגל פינות? זה פשוט להבנה. תיאוריות שלמות נבנו על ״יחס גורר יחס״, ״אהבה מביאה אהבה״, ״דומה מושך דומה״ (עוד על משיכה ממבט פנימי בספר ״להגשים״ של ערן שטרן).

אבל למה בעצם להשקיע מחשבה על שירות מעולה? מה הערך של שירות טוב? של תקשורת נכונה? ובכן, נאמנות. וממנה כמובן> תשלום, ואפילו גבוה יותר.

עדיף שנעשה את זה באיפוק // כשייתמו הצלילים, צילום עצמי, 2013

מעשה בסטודנטית

עד היום אני זוכרת את הפקת פרויקט הגמר שלי שערכה כחודש, בתחילתה שלחתי קולד אימיילס לבתי דפוס שונים, אם אתם מכירים את המצב אתם יודעים כמה בתי דפוס מסתבכים בהפקות סטודנטים, זו עבודה ביחידות, זו עבודה שבודקים בפינצטה מה יצא, זו לא עבודה משתלמת בטווח הקצר בוא נגיד כך.

על הדרך ביקשתי המלצות בקבוצות עיצוב ופיזרתי פוסטים עם המייל שלי. מה שהיה נפלא בעיניי הוא שהיו נותני שירות שהבינו שכדאי להסתובב שם ו״לדוג״ לקוחות פוטנציאליים. אהא. קיבלתי פנייה כזו למייל, קולד אימייל הכי לא קולד אבר ״היי אורפז, אני יכול להציע לך את השירות שאת מחפשת!״ כאילו אווט אופ נוואר, כי כבר שכחתי שזרקתי חכה בקבוצת עיצוב, מאיפה לו לדעת שאני מחפשת א/ב/ג? ממש כמו באנר רימרקטינג שרודף אחריך כשלא סיימת פעולה.

זה היה גאוני, זה ישר גורם לך לחבב את האדם.
כן. הרחקתי עד ירושלים כדי להדפיס את הפרויקט, גם שילמתי יותר, ואת כל זה עשיתי בשנה שבה ירד שלג ובדיוק חסמו את כל העיר (כנגד כל הסיכויים וכמעט ש״נתקעתי״ בתוכה. זה במרכאות כי אהבתי לעיר ממשיכה להתעצם מיום ליום). למה העדפתי לשלם יקר יותר ורחוק יותר? כי קיבלתי שירות מצויין שהתחיל בתקשורת מצויינת! כי הבינו את הצרכים שלי ואת הדאגה שלי, כי היו נאמנים אליי.

יש לנו חלק בנתינת שירות!

גם לגבי הסובבים אותנו, וגם לגבי הלקוחות שלנו; לא פעם שמעתי מעצבים שמתבאסים מ״למה אני עם לקוחות בטלפון חצי יום? נהייתי מעצב כדי לא להיות איש שיווק… מאסתי במכירות עוד בעבודות של אחרי הצבא. זה לא בשבילי בכלל.״ אז שירות טוב/ תקשורת טובה הוא הרבה מעבר ל״מכירות״- זה בשבילך, ובשבילנו. זה החלק המשמעותי יותר בהיותך איש של אנשים.

כמו שאף אחד מאיתנו לא מאוהב בתור של הבנק או במילוי טפסים, וכמו שכולנו מוכרחים לזה מעצם קיומנו כנראה, עדיף שנעשה את זה באיפוק, סבלנות ויעילות. עדיף שנקבל את זה בטוב ובאהבה. אולי אפילו נהנה מזה בסוף.

לי יצא ליהנות מעט מהשירות הגרוע היום בבנק, כי כתבתי כאן את הפוסט הזה (מעז יצא מתוק? 🙂 ), אבל זכרו שרוב הלקוחות סבלו מאד.

זכרו שהתקשורת חשובה לכולנו מכל צד, ככל שנהיה בה טובים יותר נרוויח יותר, גם אישית וגם כלכלית. נאמנות גוררת נאמנות.


רוצה לשפר את חיי העיצוב שלך?
+ אני מחכה לך כאן! +

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *